Konu: İstanbul'a 2.boğaz Çarş. Nis. 27, 2011 8:20 pm
İşte Erdoğan'ın açıkladığı yeri ve maliyeti gizli tutulan çılgın proje:
İstanbul Türkiye’nin özetidir. Güzelliğiyle, potansiyeliyle sadece Türkiye’nin değil dünyanın göz bebeğidir. İstanbul’a yapılan her hizmet, Anadolu’ya Trakya’ya yapılan bir hizmettir. İnsanlığa yapılan hizmettir.
İşte bugün bu muhteşem şehre yeni bir hizmeti yeni bir eseri kazandırmanın milletçe heyecanını yaşıyoruz. Şunu özellikle ifade etmek istiyorum. Bugün açıklayacağım bu muhteşem proje, şahsımın olduğu kadar arkadaşlarımın olduğu kadar, yüzlerce yıl öncesinde İstanbul’un sakinlerinin de aslında bir hayalidir. İstanbul’a Büyükşehir belediye başkanı olduğum zaman, bu özellikle Independent olayını yaşadığımızda, çok ciddi rahatsızlıklar geçirmiştik. Böyle bir felaketle baş başa kalırsan ne yaparız, aylarca bu yangın sürmüştü. Ne yaparız diye kendi kendime soruyordum. Zaman zaman bunları konuşuyordum.
Başbakan olduktan sonra, Ulaştırma Bakanım ve Belediye Başkanımla helikopterle zaman zaman dolaştık. Türkiye bunu başaracak güce ulaşmıştır dedik. Artık kaynaklar noktasında da sıkıntımız yok. Milli kaynaktan olmasına yönelik bir sıkıntı da yok. Türkiye 2023’e böyle büyük, çılgın ve muhteşem bir projeyle girmeyi hak etmektedir dedik ve bunun adımını attık.
AYNI ZAMANDA ENERJİ PROJESİ
Bu proje çok boyutlu bir projedir. Aynı zamanda enerji, ulaştırma, barındırlık, eğitim, istihdam projesidir. Bu proje bir şehircilik projesi, aile projesi, konut projesidir. En önemlisi de bu proje bir çevre projesidir. İstanbul’u ve çevresini, tabiatı, denizi, su kaynaklarını, yeşili, hayvan ve bitki yaşamını koruma projesidir.
PROJENİN TAM YERİ GİZLİ TUTULACAK
İki hususun altını çiziyorum. Biz çok uzun bir süredir bu projenin üzerinde büyük bir titizlilikle çalıştık. Birkaç grubu dar çerçevede çalıştırdık. Her türlü haksızlığı önlemek adına, projenin tam olarak yeri ve maliyeti konusunu gizli tutmaya devam edeceğim. Onu açıklayacak değilim.
ETÜT ÇALIŞMASI 2 YIL SÜRECEK
Projenin yeri ve maliyeti üç aşağı beş yukarı belirlenmiş durumdadır. Sadece etüt çalışmaları iki yıl sürecek. Böyle devasa bir projenin süreç içinde yer ve maliyet açısından bazı değişikliklere uğrayacak olması da son derece tabiidir.
ÇILGIN PROJENİN ADI: KANAL İSTANBUL
Dünyada içinden nehir geçen nice şehirler vardır. İçinden deniz geçen yegane şehir İstanbul’dur. Başlattığımız projemizde, İstanbul artık içinden iki deniz geçen bir şehre dönüşüyor. Bu projeyle beraber iki yarımada bir ada oluşuyor. Anadolu Yakası zaten bir yarımada.
Fakat şimdi bir ada oluşacak. Bu projeyle beraber bir yarımada daha oluşacak. İstanbul’un Avrupa yakasında, İstanbul’un batısında, Karadeniz ile Marmara denizinin arasına yaklaşık 45-50 km uzunluğunda bir kanal yapıyoruz. İstanbul’umuza Kanal İstanbul’u kazandırıyoruz. Yüzyılın en büyük projelerinden biri için bugün kolları sıvıyoruz.
SU DERİNLİĞİ 25 METRE OLACAK
Kanalın su derinliği yaklaşık 25 metre olacak. Su yüzeyinde genişlik yaklaşık 145-150 metre civarında olacak. Kanaldan bugün dünyadaki en büyük gemiler geçebiliyor. Ama bizim kanallardan 300’lük gemiler geçebilecek. Kanal üzerine inşa edeceğimiz köprülerle kara ve demir yolu ulaşımı hiçbir kesintiye uğramayacak. Üçüncü köprü de bu kanalın üzerinden geçecek. Kanalın inşası sırasında, milyonlarca metreküp hafriyat çıkarılacak. Kazı malzemesi büyük bir liman ve havalimanı yapımında, bunun yanında da sönmüş maden ocakları var, bu maden ocakların bir kısmını göller olarak kullanırken, bir kısmının da kapatılma noktasında değerlendireceğiz. Bu proje İstanbul’u Türkiye’yi başta ülkemiz olmak üzere dünyayı yakından ilgilendirmektedir.
BOĞAZ TRAFİĞİ SONA ERECEK
Zaman zaman meydana gelen kazalar Boğaz'ı adeta cehenneme çevirdi. Türkiye milli gelirinin yüzde 40’ını sağlayan İstanbul’u böyle büyük bir tehditten kurtarıyor, İstanbulluların can güvenliğini sağlamak, kültür varlıklarımızı muhafaza etmek adına bu buyük adımlarımızı atıyoruz. Kanal İstanbul ile boğaz trafiğini tamamen sona erdiriyoruz.
GÜNDE 150-160 GEMİ GEÇECEK
İstanbul Boğazı, su sporlarının yapılacağı, kent içi ulaşımın kolaylaşacağı bir tabiat varlığı olarak eskiye geri dönecek. Marmara’da demirleyen gemilerden artık büyük oranda kurtuluyoruz. Çeşitliliği de böylece muhafaza altına alıyoruz. Kanal İstanbul’dan günde 150-160 gemisinin geçmesini hedefliyoruz. Kanal gemi trafiğini yavaşlatmayacak, tam tersine hızlandıracaktır.
KANALIN SUYU DURGUN OLMAYACAK
Tabi bunlar düzenlemede çok daha farklı ölçütlerde olacak. Kongre, festival, fuar merkezleriyle, spor tesisleriyle, konutlarıyla yeni bir yaşam merkezinin ortaya çıkmasını sağlayacak. İstanbul’un en büyük havalimanını bu bölgede gerçekleştireceğiz. Hedefimiz 60 milyon yıl kapasiteye sahip bir havalimanı. Kanal ve çevresi turistleri cezBederken, bu yeni projeyle birlikte İstanbul Boğazı’da eskisinden çok farklı çekim alanı oluşturacak. Kanalın suyu durgun olmayacak. Kanal İstanbul’un yer altı ve yer üstü kaynaklarına zarar vermeyecek. İstanbul’da bir su sorununa asla sebep olmayacak.
FİNANSMAN SIKINTISI YOK
Kanalın finansmanı konusunda hiçbir sıkıntı söz konusu değildir. Yaklaşık iki yıl boyunca etüd çalışmaları yapılacak bu çalışmalarda mimarlarından mühendisine bütün arkeologlarına kadar çok sayıda bilim adamı ve uzman bu projede görev alacak. Kanalın inşaatı da on binlerce vatandaşımıza iş imkanı sağlayacak. Etüd çalışmalarında her türlü olumlu öneri alınacak. STK’larımızla, üniversitelerimizle ortak proje yürüteceğiz.
SEÇİMLERDEN SONRA ETÜD ÇALIŞMASI YAPACAK
Şu an itibariyle kanalla ilgili bir çok ayrıntı ortaya çıkmış durumda. Maliyet hesaplarının bir kısmı yapılmış durumda. Ancak spekülasyonlara meydan vermemek adına şu an onlara girmeyeceğim. 12 Haziran seçimlerinin ardından etüd çalışmalarını başlatacak, ve ağırlıklı hazine arazileri kullanılmak suretiyle bunu gerçekleştiriyoruz.
İstanbul’un Türkiye’nin dünyanın hizmetine böyle bir projeyi sunmak inşallah Ak Parti’ye nasip olacaktır bunu öyle görüyorum. Ben bu muhteşem projenin bu çılgın projenin ülkemize milletimize İstanbul’umuza hayırlı olmasını rabbimden temenni ediyorum.
feneriss
Mesaj Sayısı : 357 Kayıt tarihi : 06/04/11 Yaş : 40 Nerden : kadıköy
Konu: Geri: İstanbul'a 2.boğaz Çarş. Nis. 27, 2011 11:41 pm
yakında ankarayada deniz getirecek adam hala beğenmiyosunuz arkadaş
Kill4you
Konu: Geri: İstanbul'a 2.boğaz Perş. Nis. 28, 2011 6:22 am
feneriss
Mesaj Sayısı : 357 Kayıt tarihi : 06/04/11 Yaş : 40 Nerden : kadıköy
Konu: Geri: İstanbul'a 2.boğaz Cuma Nis. 29, 2011 3:59 pm
bu proje 10 sene evvel hayri gül die bi skeçte çıkmış lan
Kill4you
Konu: Geri: İstanbul'a 2.boğaz Cuma Nis. 29, 2011 5:53 pm
hayri gülle güle güle puhaha billom şahanın ilk zamanların vardı
feneriss
Mesaj Sayısı : 357 Kayıt tarihi : 06/04/11 Yaş : 40 Nerden : kadıköy
Konu: Geri: İstanbul'a 2.boğaz Cuma Nis. 29, 2011 6:45 pm
tamam işte orda diomuştu kanal yapıcam içine ördek getirecem falan
Ha hayri gül ha abd gül
Kill4you
Konu: Geri: İstanbul'a 2.boğaz Cuma Nis. 29, 2011 6:47 pm
evet pekin ördeği getirecekti:D
feneriss
Mesaj Sayısı : 357 Kayıt tarihi : 06/04/11 Yaş : 40 Nerden : kadıköy
Konu: Geri: İstanbul'a 2.boğaz Cuma Nis. 29, 2011 6:49 pm
Puahaha
Ulan tayyyp ne adamsın yaa
Kill4you
Konu: Geri: İstanbul'a 2.boğaz Cuma Nis. 29, 2011 6:51 pm
bizede gelmedi zaten ortak
feneriss
Mesaj Sayısı : 357 Kayıt tarihi : 06/04/11 Yaş : 40 Nerden : kadıköy
Konu: Geri: İstanbul'a 2.boğaz Ptsi Mayıs 02, 2011 5:32 pm
BU BİZİM ÇILGIN PROJEMİZ
feneriss
Mesaj Sayısı : 357 Kayıt tarihi : 06/04/11 Yaş : 40 Nerden : kadıköy
Konu: Geri: İstanbul'a 2.boğaz Ptsi Mayıs 02, 2011 5:33 pm
feneriss
Mesaj Sayısı : 357 Kayıt tarihi : 06/04/11 Yaş : 40 Nerden : kadıköy
Konu: Geri: İstanbul'a 2.boğaz Ptsi Mayıs 02, 2011 5:35 pm
Bu alttaki çok mantıklı ama ha
Kill4you
Konu: Geri: İstanbul'a 2.boğaz Ptsi Mayıs 02, 2011 6:03 pm
feneriss
Mesaj Sayısı : 357 Kayıt tarihi : 06/04/11 Yaş : 40 Nerden : kadıköy
Konu: Geri: İstanbul'a 2.boğaz Ptsi Mayıs 02, 2011 6:26 pm
1-Kanal Trabzon: Trabzon'dan başlayarak İskenderun körfezine uzanacak.
Akdeniz'de hamsi avlanacak.
2- Kanal Güdül: Karadeniz ile Akdeniz'in birleşmesinde Ege dışlanmayacak.Gâvur İzmir ıslah olacak.
3-Ankara adası: Ankara'ya deniz getirilmek suretiyle, Sakarya Caddesi sahilinde bira içilip, üst geçitten olta sallandırmak mümkün olacak.
4-İki Karadeniz: Bu kanallardan çıkan topraklarla Karadeniz doldurulup Rusya'yla birleşecek, iki ülke arasındaki ziyaretler kolaylaşacak. Bilâhare, burada " Kanal Moskova" açılması ile ilgili araştırmalar başlayacak.
6-Karadeniz'in Yeşil Adası Kıbrıs: Ada'yı, Akdeniz'den Karadeniz'e sevk etmek suretiyle, Kıbrıs sorununa kesin çözüm bulunacak
7-Yozgat Gölü: Van Gölü boşaltılarak, Yozgat'ta yeniden oluşturulacak. Her projeye gerekçe şart değil! Van Gölü milyonlarca yıldır aynı yerde, hareket olsun...
Lüzumu halinde "Konya Ovası ile Ağrı Dağı'nın yerlerini değiştirme" projesi de geliştirilebilir."
Kill4you
Konu: Geri: İstanbul'a 2.boğaz Ptsi Mayıs 02, 2011 8:13 pm
puhahahahaha
feneriss
Mesaj Sayısı : 357 Kayıt tarihi : 06/04/11 Yaş : 40 Nerden : kadıköy
Konu: Geri: İstanbul'a 2.boğaz Ptsi Mayıs 02, 2011 8:33 pm
7-Yozgat Gölü: Van Gölü boşaltılarak, Yozgat'ta yeniden oluşturulacak. Her projeye gerekçe şart değil! Van Gölü milyonlarca yıldır aynı yerde, hareket olsun...
buna koptumun hacı
Kill4you
Konu: Geri: İstanbul'a 2.boğaz Ptsi Mayıs 02, 2011 10:36 pm